Notícies

La màgia dels Intercanvis!

Diari de l'intercanvi Tarragona - Alemanya

DIMECRES 25 de setembre: Durant aquest matí hem estat tots molt neguitosos, intentàvem centrar-nos en les classes, però en l'únic en què hem pogut pensar era en els companys d'Alemanya, quins nervis!

I per fi ha arribat, al voltant de les 7 era al punt de trobada i, com que hi érem molt pocs, una companya ha tingut la idea de dir pel grup de WhatsApp que ja eren allà; els únics que sabíem que era mentida érem els que ens trobàvem a Marquès de Montoliu, i ens hem posat a riure de la reacció de la gent quan pujaven el carrer corrents i veient que encara no havien arribat...

I, finalment, l'autobús ha arribat..., hem corregut tots a abraçar el nostre company, quina il·lusió, no sabíem com reaccionar!

Al cap d'una estona hem anat a casa, li he ensenyat totes les habitacions, els lavabos, la cuina i després li he donat temps perquè s'instal·li a la seva habitació, sembla que de moment està contenta.

El que més m'ha agradat és que després de sopar, ens ha donat un munt de regals, tant per mi com per mons pares. Que maca ella!

DIJOUS 26 de setembre: Avui tocava anar al Port i al Club Nàutic. Un dia complet! A les 10 h ha començat la visita al Museu del Port. Primer ens han explicat el funcionament del Port i ens han ensenyat, amb maquetes, els diferents tipus de vaixells. Després hem fet un joc sobre les diferents parts del Port. Tot seguit hem fet el passeig en barca..., no hem tingut temps ni d'esmorzar!

Hem dinat d'hora i a la tarda hem anat caminant fins al Nàutic. Hem fet diferents grups i ens anàvem rotant per fer les 5 activitats: paddle surf, knee surf, caiac, rafting i llagut. El més divertit ha estat el paddle surf, perquè costava molt posar-se dempeus i quèiem moltes vegades! A les 17 h han acabat les activitats i ens hem dutxat. Després hem decidit tota la classe d'anar al balcó del Mediterrani a fer un gelat. Hem passat la resta de la tarda al parc de les granotes.

Per sopar li hem cuinat truita de patates i li ha encantat!

DIVENDRES 27 de setembre: Avui hem fet classe normal; ells han anat a visitar la Tarragona Romana, han visitat la catedral, la muralla, la part alta, l'amfiteatre, la plaça de la Font, el fòrum..., i després estona lliure. A les 14.45 ens hem trobat tots a la porta de l'escola i hem anat cap al Parc Central a comprar el dinar... I ens hem estressat: anàvem perdent gent pel camí, alguns s'han posat a dinar, altres no sabien què volien menjar... i, quasi una hora més tard, hem anat tots cap al parc del Francolí on, per fi, hem estat dinant tranquil·lament. La gent s'ha posat en grupets i hem fet petar la xerrada fins a les 17 h, més o menys. Llavors hem tornat al Parc Central perquè volien anar de compres... Quin esgotament.... I per fi, dues hores més tard, tots han acabat de mirar botigues i ens hem tornat a trobar al parc del Francolí, hem estat tots junts parlant, explicant-nos anècdotes de la vida i escoltant música... Ha estat un dia esgotador, hem caminat moltíssim!

DISSABTE 28 de setembre: Avui ha sigut el primer dia que no hem hagut de llevar-nos d'hora per anar a classe. Al ser cap de setmana, tot ha estat molt diferent. Aquest matí, la meva família i jo hem decidit ensenyar-li al company alemany una mica el que fem els catalans el dissabte al matí. Per aquesta raó l'hem portat a la plaça del Mercat de Tarragona.

Allà li hem ensenyat totes les paradetes de peix (potser mai havia vist en tanta esplendor ni varietat) verdures i carn. Després hem dinat, ma mare ha fet un arròs a la paella mixt que tots hem trobat deliciós.

A la tarda, ens hem trobat tots els alumnes de l'Intercanvi i hem vist el partit del CBT de Bàsquet que feien avui. Tot seguit, hem anat tots junts a prendre alguna cosa per la rambla i hem tornat a casa. Ha estat un dia intens!

DIUMENGE 29 de setembre: Però, així i tot, més intens ha estat el dia d'avui. Hem anat a descobrir les platges de Tarragona i el Bosc de La Marquesa. Tots els alumnes que hi participàvem, ens hem trobat a les 11 del matí a la platja llarga i hem anat a fer un volt per la costa tot seguint la ruta típica del bosc de la Marquesa. Hem visitat la platja Cala Fonda o Waikiki, la platja dels Capellans, la platja dels Capitans i els bonics voltants verds coberts de pinedes.

Després de la caminada, com que feia calor, hem pres un bon bany refrescant a la platja llarga, just davant del Mirall d'Estiu. En acabar, i encara molls i empastifats de sorra, hem dinat al mateix restaurant del Mirall d'Estiu una magnífica paella marinera o un arròs negre. Jo he agafat paella, la meva preferida. Després de dinar, hem tornat a l'aigua, i tot jugant se'ns ha fet tard i hem hagut de marxar cap a casa.

Quina llàstima que el dia hagi passat tan de pressa..., ens ho hem passat molt bé!

DILLUNS 30 de setembre: Avui els companys alemanys han anat a Barcelona i a nosaltres ens ha tocat fer classe! Tant de bo haguéssim pogut anar nosaltres també a Barcelona...

He deixat la meva noia alemanya a l'entrada de l'escola a les 8:15h, i jo he pujat a les classes. M'ha passat el dia molt lent.

Ha arribat molt cansada, ja que han caminat tot el dia. Han visitat la Sagrada Família, el Barri Gòtic i el Born, entre d'altres. També han anat de compres. Ella ha comprat coses per als seus pares i família. A la sortida de l'escola hem hagut d'esperar als companys alemanys una bona estona. Quan per fi han arribat, els que teníem la tarda lliure, hem passejat Rambla amunt. Al balcó del Mediterrani hem fet un gelat, com de costum.

A les 19 h m'ha acompanyat a l'entrenament.

DIMARTS 1 d'octubre: Avui no ha estat només la felicitat de poder aixecar-se més tard, no. Avui hem anat tots junts a PortAventura, amb els companys de classe que no fan l'intercanvi inclosos! Imagineu-vos trenta alemanys pujant al Shambala ple d'esquelets..., segur que els crits es devien sentir fins a la Polinèsia (però crits d'estar al·lucinant, no pas de por, ha ha ha). Alguns ens vam quedar fins a les 5, alguns fins a les 7, però tots vam viure un dia ple d'emocions intenses!

DIMECRES 2 d'octubre: El dia ha arribat. Hem assaborit la setmana tant com hem pogut, gaudint cada moment amb ells, en grup, rient i fent broma..., però, com totes les coses bones, s'ha acabat. Els trobarem a faltar moltíssim. Trobarem a faltar anar en massa per la Rambla, les seves queixes que per ells les vuit ja era tard (la diferència horària era fins i tot divertida), els gelats al balcó i les activitats en grup. Ens hem acomiadat entre abraçades, badalls (eren dos quarts de vuit del matí) i alguna llàgrima. Han estat uns companys i unes companyes d'intercanvi increïbles, i hem fet moltíssima pinya. Tinc unes ganes enormes d'agafar l'avió cap a casa seva!